Arborescence des pages

Comparaison des versions

Légende

  • Ces lignes ont été ajoutées. Ce mot a été ajouté.
  • Ces lignes ont été supprimées. Ce mot a été supprimé.
  • La mise en forme a été modifiée.
Extrait

Code

StateShort message

Long message

Codes IX: Invalid XML and all related problems, such as incorrect encoding, invalid version, otherwise unreadable.

05000

REFUSEDReceived XML not valid

Received XML not valid

05001

REFUSEDEncoding type not UTF-8

Encoding type not UTF-8

05002

REFUSEDXML version number invalid

XML version number invalid

05003

REFUSEDMandatory value missing

Mandatory value missing

Codes SO: System maintenance. The errors that are communicated in the event of system maintenance or system failure. Also covers the situation where new requests are no longer being accepted but requests already submitted will be dealt with (until a certain time).

05100

REFUSEDFailure in system

Failure in system

05101

REFUSEDSystem busy. Try again later

System busy. Try again later

05102

REFUSEDUnavailable due to maintenance

Unavailable due to maintenance

05103REFUSEDIssuer unavailableTransaction refused - Issuer unavailable

Codes SE: Security and authentication errors. Incorrect authentication methods and expired certificates.

05200

ERRORAuthentication error

Authentication error

05201

REFUSED

Authentication method not supported

Authentication method not supported

05202

REFUSEDInvalid electronic signature

Invalid electronic signature

Codes BR: Field errors. Extra information on incorrect fields.

05300

REFUSEDiDEAL version number invalid

iDEAL version number invalid

05301

REFUSEDValue contains non-permitted character

Value contains non-permitted character

05302

REFUSEDValue too long

Value too long

05303

REFUSEDValue too short

Value too short

05304

REFUSEDInvalid date/time

Invalid date/time

05305

REFUSED

Invalid URL

Invalid URL

Codes AP: Application errors. Errors relating to IDs, account numbers, time zones, transactions, currencies.

05400

REFUSEDAcquirerID unknown

AcquirerID unknown

05401

REFUSEDMerchantID unknown

MerchantID unknown

05402

REFUSEDIssuerID unknown

IssuerID unknown

05403

REFUSEDSubID unknown

SubID unknown

05404

REFUSEDMerchantID not active

MerchantID not active

05405

REFUSED

Transaction does not exist

Transaction does not exist

05406

REFUSEDTransaction already submitted

Transaction already submitted

05407

REFUSEDBank account number not 11-proof

Bank account number not 11-proof

05408

REFUSEDSelected currency not supported

Selected currency not supported

05409

REFUSEDMaximum amount exceeded. (Detailed record states the maximum amount)

Maximum amount exceeded. (Detailed record states the maximum amount).

05410

REFUSEDAmount too low. (Detailed record states the minimum amount)

Amount too low. (Detailed record states the minimum amount).

05411

REFUSEDPlease adjust expiration period. See suggested expiration period

Please adjust expiration period. See suggested expiration period.

05500INPROGRESSTransaction in progressiDeal transaction in progress
05501ABORTEDTransaction cancellediDeal transaction cancelled
05502REFUSEDTransaction expirediDeal transaction expired
05503ERRORTransaction failureiDeal transaction failure
05504INPROGRESSTransaction openiDeal transaction open



05504 "iDeal transaction open".

Ce code signifie qu’un appel au statut de la transaction iDeal a été réalisé, la réponse fournie un statut « Open ».

« Open » indique un résultat final non connu, un nouvel appel au service « status » doit être réalisé pour obtenir un autre état.

Dans ce cas Payline renvoie le code 02005 : "Transaction in progress, please wait for payment method return".

status

Indique si la transaction est en succès via l’un des status suivant :

Success : résultat ok, le paiement est garanti.

Cancelled : résultat ko, le paiement a été annulé par l’acheteur, aucun paiement n’a été réalisé.

Expired : résultat ko dû à l’expiration du timeout de session, aucun paiement n’a été réalisé.

Failure : résultat ko dû à une autre raison.

Open : résultat final non connu, Un nouvel appel au service status est nécessaire pour obtenir le résultat.