Code retour iDEAL Equivalent Payline Message d’erreur Codes IX: Invalid XML and all related problems, such as incorrect encoding, invalid version, otherwise unreadable. IX1100 05000 Received XML not valid IX1200 05001 Encoding type not UTF-8 IX1300 05002 XML version number invalid IX1600 05003 Mandatory value missing Codes SO: System maintenance. The errors that are communicated in the event of system maintenance or system failure. Also covers the situation where new requests are no longer being accepted but requests already submitted will be dealt with (until a certain time). SO1000 05100 Failure in system SO1200 05101 System busy. Try again later SO1400 05102 Unavailable due to maintenance Codes SE: Security and authentication errors. Incorrect authentication methods and expired certificates. SE2000 05200 Authentication error SE2100 05201 Authentication method not supported SE2700 05202 Invalid electronic signature Codes BR: Field errors. Extra information on incorrect fields. BR1200 05300 iDEAL version number invalid BR1210 05301 Value contains non-permitted character BR1220 05302 Value too long BR1230 05303 Value too short BR1270 05304 Invalid date/time BR1280 05305 Invalid URL Codes AP: Application errors. Errors relating to IDs, account numbers, time zones, transactions, currencies. AP1000 05400 AcquirerID unknown AP1100 05401 MerchantID unknown AP1200 05402 IssuerID unknown AP1300 05403 SubID unknown AP1500 05404 MerchantID not active AP2600 05405 Transaction does not exist AP2620 05406 Transaction already submitted AP2700 05407 Bank account number not 11-proof AP2900 05408 Selected currency not supported AP2910 05409 Maximum amount exceeded. (Detailed record states the maximum amount). AP2915 05410 Amount too low. (Detailed record states the minimum amount). AP2920 05411 Please adjust expiration period. See suggested expiration period. 05504 "iDeal transaction open". Ce code signifie qu’un appel au statut de la transaction iDeal a été réalisé, la réponse fournie un statut « Open ». « Open » indique un résultat final non connu, un nouvel appel au service « status » doit être réalisé pour obtenir un autre état. status Indique si la transaction est en succès via l’un des status suivant : Success : résultat ok, le paiement est garanti. Cancelled : résultat ko, le paiement a été annulé par l’acheteur, aucun paiement n’a été réalisé. Expired : résultat ko dû à l’expiration du timeout de session, aucun paiement n’a été réalisé. Failure : Résultat ko dû à une autre raison. Open : résultat final non connu, Un nouvel appel au service status est nécessaire pour obtenir le résultat. SO1100 05103 Transaction refused - Issuer unavailable